I didn't know I was lost

Tanken med dagens ridpass var att jag skulle skritta ut Vinca lite lätt och helt utan krav och att mamma skulle gå med Gunvald. Det gjorde vi också, men efter en stund började man tänka på att Gunde betedde sig jättelustigt, gick med huvudet nere i marken, stannade ibland och så tuggade han hela tiden. Annars verkade han inte konstig, men man blir ju helt "men vad gör han?!" Vi gick kortaste vägen hem, men när han kom in i sin box igen var han helt som vanligt, åt sitt hö och sin havre, drack vatten och verkade väldigt mycket som sig själv. Jag tror att han gjorde så för att Vinca är brunstig, för när han fick gå som han ville gick han direkt fram till henne osv. Han verkar ju som vanligt nu iallafall men klart man blir orolig! 

Vinca fick gå några varv på banan då istället för att hon inte fick gå så långt i skogen. Hon kändes jättefin! Vi tränade på att jag skulle ha henne innåtställd, men ändå få med yttersidan, ha henne uppmärksam och lätt att flytta för skänkeln. Super gick det, det var verkligen ett sånt ridpass där det bara går framåt! 
Sedan kom jag på varför jag bara skulle rida lite lätt, för att jag hade tagit sprutan, men det hände inget iallafall. Det var skönt att rida igenom henne lite eftersom hon får vila imorgon :)



0 Kommentarer till "I didn't know I was lost"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0