Hoppträning

Idag var vi iväg på hoppträning med Vinca. Vi jobbade mest med det som vi verkligen behövde jobba med, att få med yttersidan. Vi hoppade inget högt, för hindren är det lättaste på banan, men om man kommer dåligt till dem blir det lätt ett nedslag. 

Vi hoppade som på doglegs, och det viktigaste för mig var att jag måste få med yttersidan. När hon inte tar ytterskänkeln drar jag i innertygeln för att ens komma på hindret, men egentligen drar jag för mycket i innertygeln redan från början, och det är mycket det som gör att hon inte tar ytterskänkeln. Jag ska ställa upp en liknande övning att träna på hemma, kanske bara med bommar, så att jag verkligen får till det där. Det blev bra mycket bättre mot slutet iallafall, och det är ju positivt! I slutet hoppade vi bara en rak linje med tre hinder med fem galoppsprång imellan och två små oxrar snett igenom snett igenom. Där märktes det att jag hade jobbar ordentligt innan och fått ut det, för då gick hon super! 

Det var kanske inte den roligaste träningen eftersom det inte gick perfekt, men den var jättenyttig för oss för att det är precis det här vi måste träna på. Fixar vi till det här nu kommer det gå super på SM! 
 
Innan träningen red jag ut på en väldigt pigg och glad Gunde som tyckte att det var jättemysigt att få gå ut i skogen :)



0 Kommentarer till "Hoppträning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0