~

Båda ponnyerna var superfina idag! 

Gunde fick gå ett dressyrpass på banan. Framför allt traven var gööörfin, han var avspänd och jättefin i formen. Han lyssnade väldigt bra på mig hela tiden också. I galoppen var han också jättefin, men det var lite som att sitta på en tickande bomb. Han ville helst att jag bara skulle släppa kontrollen och rejsa kändes det som, haha. Ett par gånger bjöd gulle på hindren som stod framme också ;) men han var faktiskt fin och jobbade på riktigt bra. Och imorgon ska han äntligen få hoppa!

Vinca gick också som en stjärna. Hon skrittades fram först i skogen och sen red vi på banan. Hon var väldigt uppmärksam, samarbetsvillig och ville verkligen göra sitt allra bästa. Det känns som att jag börjar få till allt det här som vi behövde träna på :) imorgon genrepar vi och sen är det bara några få trimmpass kvar innan det gäller! Jag har en så himla bra känsla just nu, så jag hoppas att det går vägen.

Mamma var med och stod på marken när jag red båda ponnyerna, vilket gjorde att jag fick lite tips. På Gunde måste jag tänka på att inte rida med för lång tygel, jag sitter liksom med handen i knät. Men det är bara en ovana jag lagt till med, den jobbar jag bort så fort som möjligt :)
Bebis fick prova nytt träns idag. Det kanske inte syns så bra, men vad tycks?

0 Kommentarer till "~"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0