Det gör ont att bara se

Idag gick jag och mamma ut en tur med ponnyerna. Jag red Vinca och mamma ledde Gunde. När vi kom hem red jag Vinca bara lite lösgörande på banan. Hon har inte gått alls knappt sen i lördags när hon hoppade finalen, utan bara skrittats ut i skogen. Hon ska få semester, men jag ville mest låta henne stretcha ut lite. Hon var lite stel, men det gick över efter några varv. Hon var väldigt pigg och kändes glad.

När jag hade ridit henne red jag Gunde. Han var också lite småstel när jag värmde upp, men när han kom igång blev han jättefin. Jag red mest lösgörande men han fick jobba lite ändå. Han ska hoppa julhoppet i Mantorp nästa helg och ska hållas igång ordentligt tills dess, sen är tanken att han ska få ta det lite lugnt tills det blir jullov för min del  :)

Förutom att jag har varit i stallet idag så har jag pluggat. Har ett stort soprov imorgon, samt troligtvis både ett Matteprov och ett kemiprov. Heja mig säger jag bara

1 Kommentarer till "Det gör ont att bara se"
Postat av: Ester

Hejsan! Nu har 5 vinnare lottats fram! Håll tummarna på att det är du! :D lämnar gärna en kommentar om vad du tycker om "dagens blogg"! Kram Ester

2013-11-27 || 23:28:11
URL: http://evh.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0