Catching fire

Idag drog jag och tjejerna in till stan direkt efter skolan och såg på bio, catching fire som är uppföljaren till hungergames. Jag har faktiskt inte sett första filmen, utan bara läst boken, så det var lite svårt att förstå vem som var vem i början. Jag tyckte iallafall att den var ganska bra, det var dock riktigt hemskt på vissa stället, och jag hatar sånt. Våld och död... Usch... Men då blundade jag och resten av filmen var jättebra, så himla spännande. Ibland gick det dock lite för fort, man fattade liksom inte vad som hände. Det var också irriterande att det var så himla tyst inne i biosalongen, för då hörs det så mycket när man pratar och fille och jag måste analysera när vi tittar på film för att förstå haha ;) de som satt bredvid oss tyckte nog att vi var irriterande... ;) 

Slutet på filmen var riktigt irriterande, man fattade inte vad som hände, utan det tog slut typ mitt i. Jag har dock en kompis som har berättat vad som händer i alla tre böckerna, så jag förstod lite vad som kommer att hända. Filmen får nog 3/5 toasters, jag tyckte att det var för hemskt på vissa ställen och ibland förstod man liksom inte vad som hände, men annars var den bra, så himla spännande och kärlekshistoria på det <3

Pållarna var jag ute och pussade på nu ikväll och de verkade pigga och glada. Imorgon slutar jag tidigt och då hinner jag ut och rida innan det blir för mörkt :)



0 Kommentarer till "Catching fire"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0