But i'm still trying to make my mind up

Idag fick Gunde gå ett pass på banan. Jag red barbacka. Han kändes väldigt fin och arbetsvillig. Vi jobbade mycket på det jag fick träna på så mycket på träningen igår; att ta med yttersidan hela tiden. Jag galopperade lite över bommar och så också för då blir det mycket mer tydligt.
Självklart var det lite svårt att öra det här när jag red barbacka, eftersom jag behövde både komcentrera mig på att hålla mig kvar och på att verkligen få med honom på yttersidan. Men det är ju väldigt nyttigt att träna upp balansen, och när man rider barbacka får man det gratis! Jag rider mycket barbacka, och ramlar väldigt sällan av. Jag tror att senaste gången var när jag tävlade Veronica i Skogslotten i våras, men det gills knappt, för hon gick omkull (pga dåligt underlag). Innan det tror jag att det var när jag hopptränade Showgun hösten 2011 haha! Så det är ett tips, rid mycket barbacka!

Tillbaka till ridpasset. Gunde kändes efter lite jobb jättefin och båda två var sådär härligt halvsvettiga. Han börjar komma i finfin form nu, och det känns super för att grevagården kommer närmare och närmare! :D Jag längtar verkligen, det kommer bli hur kul som helst!

Nu på kvällen var jag iväg på fotbollsavslutning och vi spelade laserdome, så himla kul! Fast jag lär få träningsvärk imorgon, framför allt med tanke på att jag hade bip-test idag i skolan. Så himla jobbigt ;) men jag klarade 12, så jag är nöjd!

0 Kommentarer till "But i'm still trying to make my mind up"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0