Börja om på nytt

Idag passade jag på att rida lite på Olympia i det härliga vädret. Hon var pigg och kändes taggad från början, så jag fick sätta henne ordentligt i arbete så att hon inte skulle få för sig att sticka iväg eller andra dumheter. Det var jättekul att rida henne, för hon var så himla arbetsvillig och fin! Visserligen var hon nästan för pigg när hon kom igång som vanligt, men jag är bara glad att hon är så pigg när hon är 24 år! 

Jättekul var det, men jag fick verkligen jobba. Det är så himla mycket häst att rida, även fast att hon inte är så stor, och man måste rida vare litet steg. Hon vill att man håller i ordentligt i munnen, driver på ordentligt, att man är stadig i handen, men man måste ändå släppa efter hela tiden när hon gör rätt. Det jobbigaste är dock att man måste göra samtidigt och vid rätt tillfälle. 
Jag är iallafall jättenöjd, jag lär mig så mycket varje gång jag rider henne. Idag var hon så pigg att varje gång någon annan än jag smackade (läs mamma) så drog hon iväg, haha! Så det blev lite mycket hålla i, och jag red ganska länge också för att jag verkligen ville reda ut det, hon ska inte få dra iväg med mig! När jag var klar var hon nöjd. Hon blir sällan nöjd, utan bara piggare och piggare med passets gång, men idag tror jag att hon tyckte att det var lagom. Vi skrittade av i skogen med mamma som gick med sallie, och då skulle hon gå precis bakom mamma, stannade när hon stannade och svängde när hon svängde. Så himla söt!

Med Gunde och Vinca var jag iväg på hoppträning. Båda två var otroligt fina, ni fattar det inte! Vinca hoppade bara fantastiska språng, jag är så nöjd så det finns inte. Så himla bra genrep!
Gunde gjorde en liten miss i början, men det gjorde att både han och jag vaknade till och kom på att man inte bara kan lalla runt, vi måste vara koncentrerade på vad vi gör och bestämma oss för att det är det vi ska göra. Efter det skötte han sig hur bra som helst, stjärnan. Det känns så bra nu inför Sm! Bara några dagar kvar! <3




0 Kommentarer till "Börja om på nytt"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0