You drown your heroes in red wine

Idag fick Gundis hoppa några språng hemma. Vi skrittade först fram i skogen med mamma som red på Vera, och sen red vi på banan. Mamma lösgjorde Veronica lite också i alla gångarter, men inte alls länge.

Gunde var jättepigg och kändes taggad redan från början. Han var ändå mjuk och kändes ganska arbetsvillig. Gårdagens hårda arbete gav nog resultat. Jag red inte fram överdrivet länge, utan en stund i trav och några varv i galopp och sen började vi rulla på hinder. Han blev lite lång de första sprången, galopperade bara på med större och större galoppsprång. När jag sa till honom bättrade han sig lite, men han var rätt stark och skulle på hinder!!! Jag får komma ihåg att jag inte får sitta och "segdra", utan om han drar iväg får jag ta tag i honom så att han lyssnar och vara klar i handen när vi kommer på hinder.
När vi höjde lite och Gunde kom på att man inte kunde rusa på hindrena blev det jättebra, vi hittade för det mesta framåtlägen och allt var allmänt super! Så det kändes bra inför lördagens tävling! Vera var fin med mamma också! :)

Puss

Foto Lisa Borell, Majpokalen


0 Kommentarer till "You drown your heroes in red wine"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0