Yes, i'm smiling but inside i'm dying

Veronica var först ut idag. Vi höll till på banan. Hon var lite jobbig först och tänkte köra sitt eget race, flyttade inte för skänkarna osv. Då blev jag lite arg på henne, hon får ju inte styra över mig! Då var hon tjurig, men gav sig snabbt och blev suuuuperfin verkligen! Fin form, reglerbar, uppmärksam! Kändes verkligen jättebra! Galopperade över krysset ett par gånger och då var hon också jättefin! Så det känns verkligen bra! När vi var klara på banan skrittade vi av i skogen.
 
Gunde skrittade fram i skogen och sen fick han också gå på banan. Han var väldigt pigg, nästan mot olydig. Ville mest bara springa och inte jobba. Jag arbetade med att få honom i fin form i skritt och trav och gjorde honom lösgjord. Sen fick han galoppera lite och då fick han rulla över krysset någon gång också. Jag ville bara få honom avspänd och att han skulle lyssna på mig. Lyckades inte riktigt, men tror att det går bra imorgon iallafall! :)
 
Vi var uppe hos unghästarna idag också! Calle är som jag nog nämnt tidigare väldigt känslig, så nu tar vi det överdrivet lugnt, försöker få honom att slappna av och lita på oss. Det gick bra idag och jag hängde på honom, men längre vågade vi oss inte idag.
Maja travade jag själv på för första gången! Jag travade ju på lina förra gången, men hon kändes så cool så vi provade utan linan också. Det gick jättebra! Hon är ganska seg, men det bättrar sig nog när hon lär sig vad hjälperna betyder. Nöjd med båda!
 
Puss 

1 Kommentarer till "Yes, i'm smiling but inside i'm dying"
Postat av: My

Fin häst!
-
Gå in och kolla på min blogg om det var du/ni som vann Veckans blogg och var med i den nya omgången!
LÄNK: http://myheltenkelt.blogg.se/2013/may/veckans-blogg-v20-ny-omgang.html#comment

2013-05-19 || 18:21:56
URL: http://myheltenkelt.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0