Tävling i Heda 25-26/5

Jag trotsade min förkylning och åkte och tävlade i Heda, inte bara en, utan två dagar! Igår var Gunde med, medan vi idag bara åkte med Veronica.
 
Lördag
90cm (L.B) bed. A:0/A:0 med stilbedömning och MHPC-kval i första fasen
 
Veronica var först ut. Mitt mål var att hon skulle hoppa, att jag skulle få igång galoppen ordentligt. På framhoppingen var hon väldigt fin, lite off kanske, men mycket bättre än i Nykyrka.
 
På banan tyckte jag att hon kändes bra, men så här i efterhand skulle jag haft en snärtigare galopp och jag skulle försökt ha henne med mig lite bättre. Hon hoppade super till 4:an, där vi kom på ett halvt galoppsprång fel och hon vägrade.  Sedan red jag på igen och det kändes bra fram till kombinationen, då stannade hon. Alltså, jag vet inte riktigt vad man kan säga om det. Jag var väldigt besviken och det var jätteskönt att veta att jag skulle få reda ut det dagen efter. Therese tittade på filmen och tyckte att det inte såg ut som att det var någon fara, mest att jag var tvungen att få med mig yttersidan ordentligt och bli kvar i handen.
 
Gunvald var väldigt taggad. Han taktade omkring på banan innan jag skulle starta, han tog ärligt talat nog inte ett enda steg i skritt, haha ;) Men jag red med sporrar för första gången på honom också, så det blev väl lite ökad effekt.
Han var riktigt fin, gick som tåget! Jag tyckte att han var lite för på, men han kom väldigt bra till alla hinder och lyssnade väldigt bra på mig! Vi var felfria i både grunden och omhoppningen, vilket resulterade en 3:e plats! Det var mycket galoppsträckor i omhoppningen och inte så mycket svängar, och det var det som gjorde att vi inte placerade oss högre, han har ju inte så stor galopp. I stil fick vi 50 poäng, och den som fick högst tror jag fick 51,5 poäng. Så jag är väldigt nöjd! :D
 
Söndag
90cm (L.B) bed. A:0/A:0
 
 
Jag hade bara med mig Veronica på söndagen. Målet var att få igång galoppen och jag ville väldigt gärna reda ut vårat problem. Therese var där och hjälpte mig också. Hon kändes riktigt bra på framhoppningen. Jag hade verkligen galoppen. Therese sa åt mig att jag skulle sänka ner ytterhanden i svängarna och se till att vara klar i handen när jag kom till hindret. Jag skulle också se till att komma rakt på hindrena och inte ramla fram med överlivet.
På banan rev vi första och sista hindret, precis de hindren som man inte ska riva, haha ;) Nej men, hon var riktigt fin och jag var så glad att hon gick!
 
100cm (L.A) bed. A:0/A:0
 
Hon gick hur bra som helst på framhoppningen. Hon kändes säker och jag red bra.
Trots att jag fick två stopp på banan är jag nöjd med ritten. Jag red mycket bättre, hade riktigt bra galopp och var jättenoga med mitt överliv. På tvåan kom vi mellan två galoppsprång och då fegar hon ur. Jag tror att hon dessutom har börjat förstå att hon kan stanna, och då gör hon det i de tillfällena. Sen var hon skitfin fram till kombinationen, då kände jag att hon började trycka och då röt jag till. Då stannade hon igen. Men  aja, jag red på ettan igen då och hon var superfin, men det känns lite trist, framför allt när jag kände att jag hade "rett ut det" lite i L.B:n. Men nu är det bara att träna, träna, träna så kommer vi tillbaka!
 
Puss
 

4 Kommentarer till "Tävling i Heda 25-26/5"
Postat av: Louisa

Så fina!

2013-05-27 || 15:50:58
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Linn ♡

allt bra? :)

2013-05-27 || 16:04:29
URL: http://jonssonl.blogg.se
Postat av: benedit ♥

fina bilder!

sv; haha okej :) allt bra idag?
kram

2013-05-27 || 17:08:20
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Ellinor

SV: jamen precis! grymt skön känsla när man får mkt gjort som är bra hahha! :D

ÅÅh vad roligt! :D

2013-05-27 || 20:48:18
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0