Skoning

Idag har ponnyerna blivit skodda. Gunde har tyvärr nog fått ett sömstick, eller något annat tråkigt med skoningen, han var halt nu... Men förhoppningsvis är han bättre imorgon så att vi inte behöver hitta en hovslagare som kommer ut och kollar på honom. (Våran reste nämligen bort idag och kommer inte hem förrän nästa vecka). Vi håller tummarna för stjärnan!

Jag red iallafall Olympia och mamma red Owen. Vi red på banan. Olympia var jättefin och rolig att rida. Hon tyckte att det var jättekul! Skritten och traven var jättebra, men galoppen var lite obalanserad till en början. Men det blev bättre efter en liten stund. Vi skuttade lite över ett litet kryss också vilket vi båda uppskattade! Det är verkligen bra träning för mig att börja lära mig att se avstånden på stora hästar också även om det bara är på låga hinder :)

Efter ridningen åkte jag och kollade på fotbollsmatch och träffade lite roligt folk där. Bra eftermiddag helt enkelt! :D

Puss


0 Kommentarer till "Skoning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0