Lediiiig

Äntligen lite långledigt, fyra dagar. Har visserligen planerat in de fyra dagarna till maxgränsen, men man får iallafall lite gjort!

Idag red jag Gunvald och mamma Vera. Vi skrittade fram lite i skogen och sen red vi på banan. Gunde var ganska stel och spänd en ganska bra stund, så jag ville mest bara få honom lösgjord och avslappnad, så gjorde mycket sidvärts, ställde utåtställd och inåtställd, försökte lägga honom låg.. Det tog ovanligt lång tid men till slut gav han med sig och då blev han verkligen jättefin! Jag brukar säga att han blir jättefin, men det här var något extra. Han var väldigt avslappnad, uppmärksam och det kändes väldigt enkelt. Riktigt kul att jag fick honom ändå dit när han inte alls var så fin i början.

Mamma jobbade på ordentligt med Veronica. Hon var lite stel och tjurig när mamma kom åt henne som inte riktigt jag gör alla gånger.
Jag fick sitta upp på henne i slutet. Hon var verkligen jättefin och lösgjord. Hon tjurade ihop ett par gånger när jag kom åt henne och hon behövde arbeta ordentligt, men annars var hon hur bra som helst! När hon tjurar ihop är det dessutom lite som ett bevis för att man gör rätt. Hon gav sig ganska lätt ändå, hon vet vem av oss som är mest envis!
Det var jättekul att rida henne i slutet, då gick hon som en klocka och det känns verkligen bra inför fredagens tävling!

Jag red Aska lite också, men bara i skogen. Hon var jättepigg och glad, och som vanligt var det superkul att rida henne. Jag roade mig med att knoppa hennes man, haha hon blev så söt! Men det tar sin lilla tid, hehe..

Puss


0 Kommentarer till "Lediiiig"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0