I realize the blame is on me

Idag red jag bara Veronica. Mamma red Gunvald, Emma red Aska och pappa följde faktist med på Owen! Vi skrittade fram i skogen en kortis, mne var mest på banan.
Vera var väldigt hetsig först och jag var ganska okoncentrerad, vilket gjorde att allt bara blev fel. Men när jag lugnade ner mig och liksom började om från noll, gjorde hon det också och oj vilken skillnad! Mamma hjälpte mig ganska mycket. Jag red mycket på rakt spår idag och var överdrivet noggrann med att hon skulle öka och korta ihop sg var jag ville och inte var hon ville, att hon skulle vara böjd när hon skulle vara böjd och rak när hon skulle vara rak. Hon var lite tjurig först, lite stel, men sen var hon som en helt annan ponny! Mjuk, uppmärksam, allert.. Det var hur kul som helst att rida och jag kände att hon också tyckte att det var kul! Jag gjorde mycket saker där de inte brukar vara, t.ex brukar man ju ibland sitta och rida omkring på fyrkantsspåret och korta på kortsidorna och öka på långsidorna. Efter en stund ökar ju hästen på långsidan av sig själv.
Det fungerade verkligen superbra och kändes riktigt bra inför morgondagens träning! Gunvald gick också fint med mamma, så det kan nog bli en toppendag imorgon också!
 
Puss

3 Kommentarer till "I realize the blame is on me"
Postat av: Thea

Fin blogg du har med superfina bilder verkligen!

2013-05-05 || 09:44:32
URL: http://theas.webblogg.se
Postat av: benedit ♥

fin bild!

sv; härligt, samma här :) vad gör du?
kram

2013-05-05 || 11:18:22
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Filippa Wallin

Underbar bild!
sv: Ber om ursäkt för det sena svaret! Det var så lite så! Med mig har det varit bättre! Hur är det med dig då? Kram på dig!

2013-05-05 || 15:34:58
URL: http://chippaz.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0