Hoppning

Idag har det varit en riktig stalldag, det är verkligen skönt att ha en sån mitt i veckan! Sofie var här med sina hästar också och hoppade lite för mamma med mig :) Det har dessutom varit underbart väder, som gjort det hela ännu bättre!
 
Jag började med att rida Gunde som fick gå i skogen lite först och sedan på banan. Han var väldigt fin redan från början, lite småstel men han gav med sig ganska snabbt. När han var uppvärmd fick han hoppa några språng också. Det blev mer markarbete än riktig hoppning, jag gjorde mycket halter för att göra honom uppmärksam, och det fungerade verkligen! Han blev lite stark i slutet trots min lydnadsträning, men jag tycker ändå att han skötte dig riktigt bra!
 
Veronica fick också hoppa lite. Då var Sofie här också så vi ställde upp en liten bana. Veronica var väldigt taggad och tyckte verkligen att det var kul att få hoppa! Hon var lite för laddad i början, så då blev det lite för hetsigt, men efter en stund lugnade hon ner sig och började lyssna på mig istället. Då var hon jättefin! Hon fick inte hoppa jättemycket eller jättehögt, utan det var mer en "trimträning". Vi ska nämligen iväg med både henne och Gunvald och hoppa för Maria på söndag! :)
 
Jag red Aska lite också. Vi skrittade fram i skogen när Sofie skrittade av och när vi kom tillbaka igen sänkte vi ner alla hinder så att Aska fick hoppa lite hon också! Hon var faktiskt rätt pigg och verkade tycka att det var kul att få hoppa lite, det var länge sen nu! :)
 
Puss

1 Kommentarer till "Hoppning"
Postat av: benedit ♥

söta!

sv; okej, jag var på stan igår :) allt bra idag?
kram

2013-05-02 || 17:30:12
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0