Fruktansvärt trött

Slutade som tur var tidigare idag från skolan vilket gjorde att jag hann rida Gunde innan fotbollsmatchen som vi för övrigt vann med 1-0! Riktigt kul!

Jag red barbacka och hade med mig Sallie ut en tur i skogen när jag red på Gunvald. Det tog en stund, fick hoppa av och på ett flertal gånger och då blev Gunde lite trött på mig haha! Men det gick bra!
Jag red lite på banan när vi kom hem också. Det blir inte riktigt på samma sätt när jag rider barbacka, jag kommer inte riktigt åt honom. Men man måste ju träna upp balansen mer och mer, och att rida barbacka tycker jag är ett smart och smidigt sätt. Det finns ju liksom inga genvägar till en bra balans på hästryggen..
Han kändes iallafall mycket mjukare idag från början än vad han varit den senaste tiden. Han var också samarbetsvillig, men hade inte riktigt den energin jag ville ha. Men är nöjd ändå, han jobbade på bra!

Puss


0 Kommentarer till "Fruktansvärt trött"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0