Tell the world i'm here

Idag har det varit en sån där riktig dunderfredag! Allt har varit roligt, härligt och bra. Det är väldigt svårt att inte dra på sig ett leende när det är strålande sol, plusgrader, snart vår, helg och tävling dagen efter. Allt bara stämmer!

Började med att rida Gunvald idag. Vi gick först ut en liten tur i skogen och sen trimmade vi lite på gärdet. Han var jättefin även idag! Jag gjorde mycket lösgörande övningar, lite övergångar och rullade lite i galopp. Han kändes super, så vi red inte alls länge. Dagen innan tävling vill jag bara checka av att allting stämmer, och spara lite krut till tävlingsdagen. :)

På Veronica körde jag på samma upplägg. I skogen fick vi sällskap av Vera på Aska.
När vi skulle gå ut på gärdet protesterade Veronica lite, men gav sig efter en stund när vi väl hade kommit igång. Då blev hon, liksom igår, jättefin! Jag red i alla gångarter, men ville framförallt checka av att galoppen satt. Det är ju trots allt i galopp man tävlar, så det är ju den gångarten som måste sitta klockrent. Jag tycker att det kännded jättebra med båda ponnysarna idag! Det känns som även morgondagen kan bli hur bra som helst! :)

Hela eftermiddagen ägnade jag såklart åt ryktning, flätning, putsning, packning och allt sånt där som hör till.
-Nej, den här dagen kunde inte blivit bättre!

Puss


2 Kommentarer till "Tell the world i'm here"
Postat av: Louisa

Sv: ja precis! :) okej kul! Jag har tävlat hoppning tre gånger i somras, första tävlingen va LD + 5 då vi kom på en 3:e placering av nio. Och dom andra gångerna har varit clear round som vi varit felfria i alla gånger :D

2013-03-02 || 00:34:15
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Elin

Så himla skönt när det är fint väder ute :D

2013-03-02 || 10:42:29
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0