Tävling i Skogslotten 2/3

I lördags var jag som sagt iväg med båda mina fina tävlingsponnysar på tävling i Skogslotten. Båda gick L.B och L.A. Jag är otroligt nöjd med resultatet! Det är ju bara Gundes andra tävling för året och Veronicas första, men det känns som att de redan är helt inne i tävlingarna igen!
 
90cm (L.B) A:0/A:0
 
Veronica: Det var min lilla tjej som fick inleda tävlingsdagen. På framhoppningen var det rätt virrigt och hetsigt, trots att det var ett stort framhoppningsridhus. Det var t.o.m en häst som sparkade en annan när den kom för nära, men vad jag vet var det ingen som blev skadad. Det var ingen som vågade gå för nära någon annan efter det iallafall, vilket ju var väldigt bra. Även Veronica kändes väldigt taggad och var liiite välan lätt i benen.. Men hon gjorde inget dumt utan kändes bara glad. Hon hoppade jättefint och kändes riktigt bra!
 
På banan la jag upp ett lite för lågt tempo till att börja med, men fick igång det ordentligt efter trean. Hon hoppade super, bara rullade på i samma tempo och var felfri såklart. I omhoppningen red jag schysta, men ändå ganska korta svängar. På det fick vi en 5:e-plats! Det tycker jag var ett bra för att vara hennes andra omhoppning någonsin och hennes första felfria! :)
 
Gunvald: När Gunde kom in på framhoppningen var det lite lugnare, de som hoppade fram då hade lite mer koll på sina hästar. Han var jättepigg, men skötte sig ändå jättebra när jag sa åt honom och hoppade som en liten gud! Trots att han var pigg var han inte sådär jobbig och galen som han var i Eken för en vecka sedan.
 
På banan var han jättefin! Han hade lagom tempo och var jämn hela tiden. Vi var felfria i grunden, men i omhoppningen hade jag inte riktigt planen klar, utan bestämde mig lite för sent att jag skulle gå innanför till ett hinder, och red uthoppet i kombinationen, Det var inget riktigt att säga om, förutom att jag skulle haft min plan klar tidigare och att han kunde lyft lite mer på tiden.
Med tiden skulle vi kommit på delad 1:a-plats, men med rivningen kom vi istället första utanför placering.
 
100cm (L.A) A:1a
 
Gunvald: Hur otroligt fin som helst, det går knappt att beskriva! Han var superfin på framhoppningen också, men på banan tände han verkligen tillmed det där lilla extra.
Han går in på banan med ett självförtroende som säger: "Det här kan jag". Jag känner också hur mycket han litar på mig. Han hoppade hur bra som helst! Det var inte vår absolut bästa runda, pga konstig bana, ganska litet ridhus osv. Men när vi kom lite fel på ett hinder löste han det hur bra som helst med att hoppa av lite stort eller att gå av lite för nära, det spelar ju ingen roll, det fixar ju han! Felfri, såklart, världens bästa!
Det blev en omhoppning också, men den drar jag bara ett streck över. Jag hoppade Veronica precis före, och när jag gick ut med henne var det liksom min tur att gå in på Gunde, men han behövde hoppa fram något språng till först. Jag hade inte tid att hoppa fram, jag var jättestressad, kunde knappt banan.... Vi kom runt med två ner, jag rev som en kratta men han hoppade fantastiskt! Men som sagt, det var fruktansvärt dåliga förutsättningar.
Jag är sjukt nöjd med grundomgången iallafall, min fina fina Gunvald.♥
 
Veronica: Även hon den här rundan... Hon bara levererar och levererar. Vi red avd. B för att det skulle vara enkelt och fint. Helt otroligt. Hon hoppade hur bra som helst, hon hoppade mig ur sadeln ett flertal gånger, och efter tvåan tappade jag ärligt talat balansen helt för någon sekund. Hon var felfri, kan hon vara något annat? Nä, hon är ju bäst!♥
 
Som ni kanske märker har jag inga bilder från tävlingen, ni får nöja er med de här! ;)
 
Jag är hur nöjd som helst, min tävlingssäsong kunde inte startat bättre! Underbara ponnyer.
 
Puss

6 Kommentarer till "Tävling i Skogslotten 2/3"
Postat av: Aurora

sv: ska sova dudå? :)

2013-03-04 || 23:05:54
URL: http://aui.blogg.se
Postat av: Rebecca

jätte fin blogg
var med och tävla om att blir veckans blogg :)kram

2013-03-04 || 23:44:20
URL: http://beccarosan.blogg.se
Postat av: svea ~ maviedesvea

Nu är vinnaren av helgens blogg utsedd! Gå in på bloggen och kolla om det blev just DU som vann :)
http://maviedesvea.blogg.se/2013/march/helgens-blogg-vinnaren.html#comment

2013-03-05 || 14:32:32
URL: http://maviedesvea.blogg.se
Postat av: Victoria

sv: Nej det gjorde vi inte.. Men vi kanske ses på nån annan tävling nån gång :D

2013-03-05 || 16:30:19
URL: http://victoriahavelid.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: ja det låter jätte bra, ska vi säga imorgon (onsdag)? :)
Just nu gör jag läxor, dusj? :)

2013-03-05 || 17:36:00
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: sara

härligt att det gick bra! :D

2013-03-05 || 20:28:47
URL: http://www.ssaralu.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0