Prao, dag 1

Om gårdagen var fullspäckad vet jag inte hur jag ska beskriva den här. Men det har faktist varit ganska lugnt, men vi har fått massor gjort och såklart har det varit massor häst hela dagen. Just nu har jag vilopaus, men om ungefär en halvtimme ska vi göra klart stallet för kvällen.
 
Jag är riktigt stolt över hur Gunde sköter sig! Han har stått helt lugnt hela dagen i hagen. Han går själv, men har Veronica precis bredvid sig och han har även Viola och Cenya nära. Där emot blev jag lite besviken på honom när vi skulle ut och rida på Veronica och Flox, och vi tog in Gunde och ställde in Viola i boxen bredvid (där Veronica har stått). Då blev det liv i luckan kan jag säga! Han lugnade sig inte heller, så vi vågade oss inte ut på det gänget så jag flyttade Veronica till Gunde och tog Viola istället. Det här gör ju att vi inte kan gå ut med Veronica utan Gunde, vilket är lite opraktiskt då vi tänkt åka och träna med Veronica och inte Gunvald... ;) Aja, förutom det har han skött sig exemplariskt! Han känner sig trygg när han har Vera. Vi får se, han kanske lugnar sig när han börjar lära känna de andra hästarna lite mer. :)
 
 Annars då... Vi har såklart gjort allt i stallet, jag har ridit tre hästar (mer om det kommer i ett inlägg senare.), jag har tämjt kaniner och så har vi tagit hand om kossorna. Det är 12 kalvar (tror jag), huuuur söta som helst, och det är några till som ska komma. Jag hoppas verkligen att iallafall någon kommer den här veckan!
 
Idag har jag tagit lite bilder, men inte så mycket. Jag håller på att ladda upp de på datorn nu. Snart ska jag ta något på kalvarna så att ni får se hur söta de är..!!
 
Puss

0 Kommentarer till "Prao, dag 1"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0