Onsdag

Jag är riktigt trött nu, så det blir inget långt inlägg, men jag tänkte ge er lite lägesrapport.

Idag kom hovslagaren och var här hela förmiddagen. Han skodde om Veronica och resten av Magdalenas hästar verkade han, så de går fortfarande barfota. Det kom också två jättestora gamla voltigehästar från en granngård som också skoddes här. Det var lite roligt, för den yngsta av dem har samma pappa som Olympia har, Asterix, som mamma förövrigt red in!
Under tiden att Veronica skoddes red jag Gunvald i skogen för att han inte skulle bli stressad. Han var lite skrikig och taktade hela tiden, så jag travade mycket. Jag satte honom inte i så mycket jobb eftersom han var så okoncentrerad. Men jag tror att det var skönt för honom att röra på sig.

Efter lunch fick jag rida Flox, stallets enda stora häst. Hans farfar eller morfar är våran häst Owens pappa! Jag tycker att de är ganska lika, det är vissa drag i ansiktet och de är lika i sättet också.
Flox är 5 år gammal, men han är som en fyraåring. Jag fick rida honom själv ner till det gärdet som jag har ridit på en hel del. Han var jätterolig att rida, han har jättefina gångarter! Framförallt traven, åh vad härlig! Det var första gången jag red honom, så jag försökte mest komma på hur jag skulle rida honom på bästa sätt. Han är väldigt duktig på att vara samlad och att inte älga iväg i någon jättelång trav eller galopp, utan han har kontroll över sin kropp. Det kändes jättebra efter en stund och det kändes som att jag hittade honom bra! :)

Nu ikväll var vi iväg med Vinca och Viva till Maria. Jag red bara fram Viva lite och skrittade av lite, så det är inte så mycket som går att skriva om det.

Imorgon ska jag få sovmorgon, men jag ska ändå sova nu!
Puss


1 Kommentarer till "Onsdag"
Postat av: Emelie

Gästbloggnings tävlingen är avslutad :) kika in om det blev du!

2013-03-21 || 20:05:26
URL: http://lindblad.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0