Godmorgon

Vid halv tio igårkväll kom vi till slut hem. Vi skulle kommit hem tidigare, men tror ni inte att Gunvald vägrade att gå in i transporten? Han brukar ju alltid gå in när han har Veronica med sig... Ibland blir jag bara så trött på honom..! Men en halvtimme senare än vi skulle var vi i alla fall på hemväg.
När vi kom hem möttes vi av en Olympia som bara stod och skakade. Vi klädde på henne massor yllefiltar och täcken om vart annat och som tur var blev hon varm så att det lugnade sig ganska snabbt. Men usch vad läskigt det var! Mamma trodde bara att hon skulle lägga sig ner och dö. Hon är ju ändå 24år. Vi tror att anledningen var att hon blev svettig när hon blev riden och att hon fick på sig ett för tunnt täcke och då blev hon kall. Jag ska gå ut och kolla hur det är med henne nu.

Min kanin som var rätt dålig innan jag åkte har blivit jättedålig när jag har varit borta. Han har bara legat i sin bur, och alla har trott att han skulle dö vilken dag som helst. Om han ställde sig upp så ramlade han bara... Men när jag kom hem bar jag omkring på honom en stund och sen var det som att livsgnistan kom tillbaka. Han ramlade inte en enda gång! Det verkar som att han bara har saknat mig, stackarn :')

Nu ska jag hjälpa till i stallet!
Puss


4 Kommentarer till "Godmorgon"
Postat av: Filippa Wallin

Åh så söta, älskar kaniner, älskar de flesta djur!
sv: Det var så lite så! Idag hade jag tänkt att plugga och annat nödvändigt, själv då? Kram på dig fina du!

2013-03-24 || 08:34:29
URL: http://chippaz.blogg.se/
Postat av: Elin Eriksson Pauna

sv; Jaha va kul :)!

2013-03-24 || 20:38:49
URL: http://pauna.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Super snygg blogg du har! Vacker design! Kolla mer en gärna in på min och mina kompisars blogg! Vi är fyra stycken som driver den :) Kramizar från €aj$a :)

2013-03-24 || 21:27:21
URL: http://teamfour.blogg.se
Postat av: Julia

vilka söta kaniner :-)

måste bara säga att din fuxponny är typ skit söt också!!

2013-04-27 || 14:05:36
URL: http://juliarose.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0