All that's left is a ghost of you

Idag gick ridbanan att rida lite på! Visst var det rätt mycket snö och så på den, men på vissa ställen var det helt smält! Jag red på Veronica och vi red först en stund på banan innan vi gick ut i skogen. Hon var jättefin, nästan lite väl taggad men hon har ju inte gått ordentligt på några dagar. Vi gjorde mycket övergångar mellan skritt och trav i början och en del lösgörande övningar också. Sen nu när hon var så pigg lät jag henne galoppera av sig en del! Hon tyckte att det var jättekul och bockade en hel del i början, men sen började hon att koncentrera sig på arbetet igen. När hon höll sig på alla fyra var hon riktigt fin och verkade vilja arbeta, även att det spratt till i benen lite då och då. Jag är bara glad att hon är så glad sålänge det inte går över styr ;)
När vi kände oss klara på banan gick vi ut i skogen. Jag fortsatte med galoppen lite där vilket min lilla ponny uppskattade, haha ;) Tempoväxlingar och så såg jag till att jag fick stopp på henne också. Ett bra ridpass i vårsolen! :)

Gunvald fick som sagt nya skor och de stora också. Aska blev verkad, så alla blev fina i fötterna förutom Vera som ju fick nya skor förra veckan. Perfekt inför tävlingarna som kommer snart och all ridning i påsk! :D

Puss


3 Kommentarer till "All that's left is a ghost of you"
Postat av: Elin Eriksson Pauna

sv; Hahhaah! :D Får hoppas på bättre till nästa säsong istället :)! KRAM

2013-03-28 || 17:38:14
URL: http://pauna.blogg.se/
Postat av: Louisa

Glad påsk!! :)

2013-03-28 || 21:28:21
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: ida

Sv. Haha, ja! Allt bra idag?? Kram! :)

2013-03-28 || 22:05:27
URL: http://idabolander.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0