Unghästarna igår och idag

Både igår och idag har vi varit hos unghästarna. Det går verkligen bara framåt. Igår:
Med Maja travade jag runt hela fyrkanten själv, hon är väldigt lättlärd! Jag styr henne precis som jag vill i båda varv i skritt och trav. Galopp har vi inte provat än. Hon är väldigt mjuk och fin i munnen, och hon blir duktigare och duktigare på att gå fram för skänkeln! 
Calle satt jag på flera varv. Han litar betydligt mer på oss nu,  jag tror faktiskt att det kan bli ridhäst av honom också!
Lorita är en liten pärla. Förut trodde vi att det aldrig skulle gå att få henne att göra som man vill, men nu hade hon sadel på sig för andra gången och det är inga som helst problem! Hon bockade lite när hon kände att sadeln satt kvar på ryggen, men det är liksom inte för att hon är rädd utan för att visa att hon inte gör det där frivilligt ;) superduktig iallafall!
 
Idag:
fortsatte jag med Maja runt på ridbanan. Hon är skitduktig! Är så nöjd med henne! 
Calle ska nu vänja sig vid att jag sitter på honom och det kan ta ett tag, men vi tragglar vidare. 
Lorita hade sadel på sig för tredje gången och jag hängde på henne, det finns ingen anledning att vänta eftersom hon är så lugn och accepterar vad vi gör med henne. Hur duktig som helst! Om det fortsätter framåt i den takten dröjer det inte förrän jag sitter på henne , haha ;)
 
Puss 

0 Kommentarer till "Unghästarna igår och idag"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0