Träning med Viola

Hoppträningen med Viola gick ganska bra. Det var ju ett tag sen jag red henne, så det kändes lite ovant. Jag fick jobba på med att hålla koll på mitt överkliv hela tiden och se över hindret. Jag fick upp näsan på henne riktigt bra, hon vill ju gärna springa i låg form, i handen, men då ser hon inte hindrena. Jag fick också jobba med att få med mig yttersidan, hon blev ganska sur när jag gick på henne. Det blev bättre och bättre och i slutet kändes det som att jag kom på hur jag skulle göra. Så det kändes bra inför lördagens tävling! :)

Veronica gick suuuper idag. Jag red henne på gärdet och hon var så himla fin! Det blev ganska mycket dressyr, men låg och cantrade lite också. Jag tror att vi börjar hitta tillbaka till formen nu!
Gunde fick bara gå barbacka i skogen, men red några varv på gärdet med honom också och han fick galoppera lite :)

Puss


0 Kommentarer till "Träning med Viola"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0