Tävling i NORF 15/6

70cm (L.D) bed A
 
Jag red bara Viola i första klassen. Hon kändes bra på framridningen, men när jag på framhoppningen ställde mer krav på henne protesterade hon lite. Hon hoppade rätt så bra ändå, men det handlade mest om att vi skulle komma fram till hindret!
 
På banan var hon mycket finare än på både träningen i tisdags och på framhoppningen. Vi hade ett ganska bra flyt fram till hinder nummer 4, som stod i en ganska snäv vänstersväng. Där protesterade hon mot min ytterskänkel. Jag tänkte bara "mellan stöden!!!" och det gick! Med lite tur låg dessutom bommen kvar. Resten av banan gick super! En clear rond-rosett till Viola!
 
80cm (L.C) bed. A:0/A:0
 
Veronica var först. Jag ville bara hitta tillbaka till flytet, komma runt och få en bra runda. Hon var jättefin på både framhoppningen och banan. Jag hade dock lite dåligt tempo mot de första hindrena, men i slutet av grundomgången och i hela omhoppningen var det riktigt bra! Jag tog lite snävare vägar, och det placerade oss på en 3:e plats! Fast jag är självklart mest bara glad över att vi är kompisar igen! :)
 
Viola var mycket bättre på framhoppningen den här klassen. Hon började nog acceptera att det faktiskt är jag som bestämmer. 
På banan var hon jättefin! Vi hittade jättefina framåtlägen till varje hinder och hon hoppade riktigt fint! Vi var felfria fram till sista hindret, där flöt vi ut lite i svängen och då rev hon. Men jag är supernöjd iallafall, vilken skillnad från i tisdags på träningen! Och det var hennes andra tävling och hennes första L.C. Och hon fick en ungponny-rosett iallafall! :D
 
90cm (L.B)
 
Målet med Veronica i denna klass var exakt samma som i L.C:n. Jag hade dessutom mycket bättre galopp från början nu. Det kändes jättebra och väldigt enkelt. Tyvärr rev hon inhoppet i kombinationen, ett skitpet. Vi blev första utanför placering, såklart. Om hon inte hade rivit det hade vi blivit placerade, det var bara en 0+0:a och resten som hade kommit till omhoppning var typ uteslutna haha. Men jag är nöjd iallafall, jag tror att vi har kommit ur vår svacka nu. :)
 
Puss

1 Kommentarer till "Tävling i NORF 15/6"
Postat av: benedit ♥

sv; såå skönt med sommarlov :D vad har du gjort dessa dagarna då? :)
kram

2013-06-16 || 19:30:03
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0