Söndag

Gunvald var först ut idag. Jag red ut barbacka med mamma på Olympia och pappa gick med Veronica som bara behövde skritta lite idag. Det var inget speciellt, utan mest för att han skulle få gå. Gunde har inte någon tävling på g just nu, så tanken är att han ska få ta det lite lugnt och vara häst ett tag, men ändå hållas igång. Sen när vi har en tävling i sikte ska vi klippa honom och sätta igång honom 100% igen. Tror det blir bra! :D
 
Sen red jag Aska till och från unghästarna. Hon var jättemysig, men tyvärr lite ömfotad, så vi kunde  bara trava på gräset, men det gick bra! Hon tyckte också att det var kul att stå i stallet när alla de andra hästarna i stallet bara brydde sig om henne!
 
Hos unghästarna gick det bra! Fast Maja var lite dum i början för att vi släppte ut grabbarna i hagen bredvid ridbanan, men sen red jag på henne själv som vanligt i både skritt och trav! Calle gick som en stjärna idag! Jag satt på honom för första gången på länge, fast då blev han ganska spänd så vi gick bara några steg. Han är i alla fall lugn nu när jag hänger på honom, så det är nog bara att fortsätta traggla. :)
 
Annars har vi fått massor gjort, städat mycket i hästgarderoben och även mycket i stallet. Skönt att få det gjort nu så att man slipper göra det också sen på lovet! :)
 
Puss

2 Kommentarer till "Söndag"
Postat av: Ellinor

SV: så roligt! Glad för er skull! :D

Alltid så kul när man kommer på det där lilla som bara får allt o klicka liiiite lite bättre^^

2013-06-03 || 07:17:08
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/
Postat av: bbecka

sv: härligt. jo det är bra bortsett från min förkylning :)

2013-06-03 || 08:54:06
URL: http://byrrebecka.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0