Markarbetesträning med Viola 24/6

Igår var vi iväg med Viola på markarbetesträning för TT. (markarbete = dressyr över bommar och små hinder). Den lilla guldklimpen går verkligen från klarhet till klarhet! Det är så himla kul att rida henne, det går bara framåt hela tiden, och varje gång något går lite snett eller blir "fel" så tar hon direkt rättning och gör det perfekt nästa gång. Jag har ridit in mig lite bättre på henne nu igen dessutom :)
 
Vi hoppade inget högt, utan jobbade mest på över bommar och små små kryss. Viola kändes väldigt fin, framför allt gick hon i en riktigt fin form hela tiden. Jag brukar få ta henne över tygeln när jag rider mot hinder osv för att hon brukar "gräva ner sig" och då ser hon inte hindret. Igår där emot, kunde jag rida på både bommar och hinder när hon gick på tygeln för hon var så uppmärksam och gick i så fin form. Hon var även väldigt styrbar och jobbade tillsammans med mig hela tiden. Först red vi mest på bommar, la volter, skänkelvikningar, övergångar mm. Sedan blev det lite mer dressyr på en volt en stund innan vi började hoppa på två linjer, en båge och en rakt fram. Första gången var det lite hetsigt, men ändå riktigt bra! Andra gången gjorde hon det perfekt. Kom på perfekt antal galoppsprång på båda linjerna, bytte galopp i bågen... Så duktig! I slutet satte vi ihop det hela till en liten bana. Det gick super. Hon har blivit så duktig! Det kommer bli jättekul att tävla henne på söndag när hon dessutom får visa upp hur fin hon blivit för sina ägare. Så kul! :D
 
Puss
 

4 Kommentarer till "Markarbetesträning med Viola 24/6"
Postat av: Lina - TeamPonnys

Super fin blogg! :)

Svar: Tack så jättemycket! Eran också! :D
sofiejansson.blogg.se

2013-06-25 || 15:38:52
URL: http://teamponnys.blogg.se
Postat av: Emelie

Vad kul!! Jag måste komma å se henne någon gång :)

Svar: Jaa! :D
sofiejansson.blogg.se

2013-06-25 || 19:31:53
URL: http://Emeliegrefberg.blogg.se
Postat av: Louisa

Kul att det har blivit bättre!
Lycka till på söndag! :D

2013-06-25 || 22:28:38
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Elin

Härligt att det går framåt med henne! :)

2013-06-26 || 08:11:34
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0