Jag kommer spåra ur

Idag red jag först Aska, precis när jag hade gjort klart i stallet. Jag skrittade bara ut barbacka, det var första gången jag red henne sen hon vaccinerades, så vi tog det lugnt. Travade några steg och hon kändes som vanligt, så hon ska sättas igång ordentligt igen :)
 
Sen red jag Viola tillsammans med mamma som red Olympia. Vi red ut i skogen en ganska bra bit. Viola var riktigt pigg och det kändes som att hon behövde gå lite, så vi red lite på gärdet i skogen. Man kan inte påstå att hon var trött efter gårdagens tävling, snarare tvärt om! Hon tuffade på som ett ånglok! Hon var fin iallafall, kändes lugn i det pigga och var ändå uppmärksam på mig. Hon låg inte på i handen så mycket idag heller, jag kunde ge efter och hon gick kvar i samma form och tempo. Fast en gång skulle hon se om jag var 100% koncentrerad när jag gav efter, för precis då hoppade hon till för att hon "såg nåt läskigt i en grästuva" ;) men, jag satt kvar! Är riktigt nöjd med den lilla stjärnan, man kan inte bli annat än glad när man rider på Viola!
 
Till sist red jag Gunde. När jag skrittade fram i skogen passade jag på att ta med mig Veronica som handhäst då hon ändå bara skulle ut och skritta. När vi kom hem igen fick Veronica gå ut i hagen och Gunde fick gå dressyr på banan. Han var såååå fin! Jag red tom igenom l.b1 (ja, jag kommer ihåg hela programmet trots att det var typ 3 år sen jag tävlade dressyr) och det gick jättebra! Galoppen är verkligen hans bästa gångart, där kan han dessutom göra ordentliga ökningar och allt sitter verkligen som det ska! Det är så himla kul när man känner att all träning ger resultat :D  
 
 
Puss

0 Kommentarer till "Jag kommer spåra ur"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0