Hoppträning

Idag var vi iväg på hoppträning med Viola för TT. Hon kändes riktigt bra redan från början, vi jobbade som ett team hela tiden. Det är härligt hur vi har hittat tillbaka till varandra på de här få dagarna som hon varit hemma. Vi travade fram över bommar, lite skänkelvikning, galopp över en bock och sen ner till en studs. Viola har aldrig hoppat studs tidigare. Hon tog den i 190 varje gång haha, hon hann knappt ner med benen förrän de skulle upp igen, men hon var otroligt rapp och ändå duktig! När vi bytte varv och hoppade studsen åt andra hållet var det som att polletten trillade ner. Hon väntade på hindret, tog det långsamt och försiktigt, verkligen jobbade. Så duktig! Idag försökte hon inte komma undan arbetet en enda gång, inget tjafs eller någonting!

Vi jobbade sedan på ett S resten av träningen. Det är verkligen överkurs för Viola, det kommer liksom först i msvb, möjligtvis l.a. Hon gjorde det i vilket fall hur bra som helst! Visst blir det något nedslag här och där när hon inte riktigt har koll på sina ben men hon är försiktig och vill inte riva. Hon lär sig hela tiden av sina misstag. Jag var mycket duktigare med att inte falla fram med mitt överliv idag också, vilket underlättar mycket för Viola. Jag är såååååååhääääär nöjd med henne idag, pärlan!

Puss


1 Kommentarer till "Hoppträning"
Postat av: benedit ♥

sv; härligt, det är toppen med mig :) vad gör du?
kram♥

2013-06-20 || 12:41:09
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0