I've done alright up till now

Idag var Viola första hästen ut. Jag ville fortsätta träna på att hon skulle gå som jag ville i båda varven och att hon skulle slappna av mer på steget. Hon var verkligen superpigg! Ändå kändes hon inte riktigt uppmärksam på mig. Hon började trotsa mig lite en gång, men då sa jag att det faktiskt var jag som bestämde och sen var det inget mer med det! Hon var samarbetsvillig och fram mot slutet började hon slappna av lite. Väl inne i stallet igen gjorde jag iordning hennes man ordentligt, ryckte den och flätade ner den så att hon ska vara fin på träningen imorgon! :)
 
Veronica fick skritta fram i skogen och sen höll vi till på banan. Jag började med mycket övergångar och på stora volter. Hon kändes jättefin! När jag galopperade satte jag upp tävlingsgaloppen en gång och galopperade över några små hinder som stod på banan. det funkade jättebra!
 
Gunde skulle bara få gå ut ett varv i skogen och så skulle jag ha med mig Sallie tänkte jag, men han var typ hyper så han fick gå lite på banan också. Han var mjuk och fin, lite okoncentrerad men annars bra! 
 
Puss
 

0 Kommentarer till "I've done alright up till now"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0