Hur fort det går

 
 
Veronica fick gå ett ganska hårt dressyrpass på banan idag. Det gick inte jättebra, framför allt inte i början när vi hade delade meningar om vad vi skulle göra, men mot slutet började det lossna och det blev mycket bättre! Det var ganska länge sen jag red lite mer dressyr ordentligt, så jag tror att hon ar lite stel och bekväm också.
 
Jag jobbade på på stora och små volter och fokus låg på att hon skulle kunna ha samma, korta galoppsprång på 10-metersvolter som på långsidan, alltså att hon inte skulle öka för att det var jobbigt. Det gav verkligen resultat, i slutet jobbade hon på i det tempot jag bad om och var väldigt uppmärksam på mig. Hon har också blivit mindre tjafsig i minnen nu efter att jg har blivit mer stilla i handen :)
 
Gunde fick bara skritta ut i skogen barbacka och Aska vilar just nu för att hon har blivit vaccinerad.
 
puss
 

1 Kommentarer till "Hur fort det går"
Postat av: bbecka

söt häst!
sv: härligt, helt okej. vad gör du ? :)

2013-06-10 || 23:30:37
URL: http://byrrebecka.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0