Hoppträning

Vid halv 10 imorse var jag och mamma på plats på Vreta med Veronica på hoppträning för TT. Det var bara jag, så jag fick allt fokus på mig och våra problem, så jag kände verkligen att jag börjar förstå vad som blir fel och hur jag ska reda ut det.
 
När hon var framtravad började vi med att galoppera över galoppbommar. Jag skulle vara noga med att hon skulle komma perfekt på första bommen hela tiden. Hon var jättefin! 
Sedan fortsatte vi på en liten serie, några räcken och en kryssoxer. Vi hoppade ganska högt, alla hinder låg nog runt 1,10 när vi hoppade bana. Det blev några stopp, men det är så himla bra när det kommer på träning! Therese hjälpte mig då och sa vad som hade blivit fel och varför, så att jag nästa gång kunde göra rätt. Det enda som blir fel är att vi hamnar mellan två galoppsprång, jag ser inget avstånd och tar därför inget beslut, och då bjuder inte hon till. Eller, jag tar ett beslut, men några galoppsprång för sent. Nu hjälpte Therese mig också så att jag visste i vilket tillfälle jag skulle vänta och i vilket jag skulle fortsätta. Vera gick hur bra som helst i slutet, bjöd till även när vi kom lite nära eller stort, jag fattade besluten och hon lyssnade på henne. Det var en stor knuff mot rätt håll, så jag är hur nöjd som helst med dagens träning! Nu vet jag vad jag ska träna på och det kan bara bli bättre! :D
 
Sen red jag Gunvald hemma. Vi skrittade fram i skogen och sen red vi på banan. Han var fin för att inte ha gått ordentligt på så länge, sist jag red honom var i tisdags. Jag gjorde mycket övergångar och varierade mycket mellan att rida på fyrkantsspåret, stora volter och små volter. Han var inte hur samarbetsvillig som helst, men han gjorde vad han skulle. Han var nästan lite seg. Men är nöjd med honom ändå :) Framför allt eftersom han nästan har varit hyper den senaste tiden, haha.
 
Puss
 

4 Kommentarer till "Hoppträning"
Postat av: Julia

va högt ni hoppade :O jag skulle dö xd... :((

2013-06-02 || 03:41:56
URL: http://juliarose.blogg.se
Postat av: benedit ♥

kul! :)

sv; hihi okej! :) allt bra idag?
kram<3

2013-06-02 || 10:17:14
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: CAICAIS.BLOGG.SE ~

sv; jao, jag ska spela fotboll & gå på bio med kompis :)
själv?

2013-06-02 || 13:17:41
URL: http://caicais.blogg.se
Postat av: Ellinor

SV: Tack! :D

Så skönt! Jaa min dag igår var verkligen helgrym! Har du haft en bra dag idag på hoppträningen? :D

2013-06-02 || 19:52:18
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0