Hoppträning med Veronica 25/6

Jag är så himla glad! Vi har verkligen kommit upp ur svackan nu! På träningen gick hon huuuur bra som helst!
 
Först red vi fram lite tillsammans i trav och galopp. Hon kändes fin, men lite seg och ville inte riktigt jobba på ordentligt i början, men det fick jag igenom sen. Sedan fick vi hoppa fram lite på två räcken innan vi hoppade hela banan lågt, typ 80-90cm för att trimma och ändå få några språng i kroppen. Jag skulle tänka på att hela tiden fatta beslut. Det kändes bra, den där lilla banan flöt på hur enkelt som helst. När alla hade hoppat klart fick vi hoppa fram lite högre på en oxer. Det kändes jättebra, hon var med på noterna och jag fattade besluten.
Till sist fick vi hoppa hela banan igen, fast på den höjd man ville. När jag hoppade låg hindrena runt 110, något kanske låg strax över 1m. Hon hoppade hur bra som helst! Det kändes som att hoppa den lilla banan igen. Ibland kom vi lite nära eller lite stort, men då tar jag besluten i tid och hon hoppar ändå! Jag är så himla nöjd med henne! Går hon så här bra i helgen och om jag rider såhär bra kan vi sätta nollan i vår msvb-debut! Hoppas hoppas!
 
Puss

3 Kommentarer till "Hoppträning med Veronica 25/6"
Postat av: Louisa

Åh skönt att komma ur svackan! :)
SV: Ja verkligen :D<3

2013-06-26 || 12:17:56
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: benedit ♥

kul! :)

sv; okej, jag svarar på kommentarer och väntar på mat hihi :D vad har du gjort idag?
kram

2013-06-26 || 18:25:32
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Emilia Sjödin

Hej! vilken fin blogg du har! Vill du göra ett bloglovin eller blogkeen byte? :)

2013-06-26 || 22:12:25
URL: http://emiliasjodin.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0