We dance all night

Veronica var först idag. Red först fram en bra stund i alla gångarter, gjorde henne lösgjord och lite varm i kläderna. Jag jobbade på lite med att hon skulle gå fram så fort jag bad henne, korta ihop sig så fort jag bad henne osv. Jag ville ha henne ordentligt framme för skänkeln och uppmärksam helt enkelt.
Sen hoppade vi lite. Hon var helt underbar! Så himla kul att rida henne när hon är så! Bjuder till, showar och liksom är "kom igen matte, vart ska vi nu?"  Jag måste se till att ha den känslan när vi är på banan också, vi ska jobba tillsammans, ha det där roliga tillsammans! Idag tränade vi lite på de hindren som stod framme och vi ställde även ett räcke i högersväng (som de hindren hon stannade på i Kumla stod i) Några problem? Nae. Vi höjde faktiskt lite, lite drygt 1,20 låg det nog på, och shit vad fin hon är då! Bara flyger över, min lilla studsboll. Det kändes jättebra inför söndag, den känslan ska jag ha. Isåfall kommer första nollan!
 
Vinca reds bara lite lätt för morgondagens tävling. Skrittade fram i skogen och sen bara lite lätt på banan, mjukgörande och lite checka av att allt stämde. Det började bli sjukt varmt (som det iof var när jag red Vera också) så hon var lite loj. Jag tror att hon behöver lite mer mjukridning på lite mindre press innan man sätter igång henne än vad jag gav henne idag. Hon blev lite lång i galoppen när jag galopperade över något kryss osv. Men sen fick jag igång henne, kom vanliga Vinca tillbaka! :)
 
Gunde red jag sent på kvällen. På förmiddagen blev det alldeles för varmt och sen, när vi hade varit och badat, började det åska något enormt, skitläskigt! Men när det hade lagt sig blev det i alla fall Gundes tur. Han kändes skitfin! Mjuk, sammarbetsvillig. Man blir alltid glad av att rida den ponnyn<3 Galopperade över något kryss också och han bara rullar på, perfekt såklart. Han hoppade ett par språng igår lite högre och då var han också otroligt fin! Han har aldrig varit i så fin form som han är nu! :D

0 Kommentarer till "We dance all night"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0