Vacker som en himmel full av stjärnor

Veronica var först ut idag och hon reds samtidigt som mamma red Owen, så de fick sällskap när vi skrittade fram. Det blev ett ganska ordentligt pass som riktade sig mest mot dressyr. Jag red mycket på volter och sen jobbade jag med förvänd galopp på fyrkanten. Jag ställde ganska höga krav på henne och det var hon lite tjurig för först, bytte galopp och var nästan lite studsig, men hon gav sig efter en stund och då kunde vi rida runt hela banan i förvänd galopp i båda varv! Sen jobbade vi på med mycket tempoväxlingar, övergångar, galoppombyten osv. Hon var superfin, de blir så himla lösgjorda och följsamma när de går i förvänd galopp!

Gunde fick gå ett konditionspass på gärdet med mycket galopp. Han var pigg och glad och tyckte att det var väldigt kul att få springa! Jag travade fram honom först och sen låg vi och cantrade en bra stund i galopp, samma tempo. Bytte varv lite då och då så att vi fick lite variation. I slutet satte jag upp tempot lite extra, gjorde tempoväxlingar och lär honom galoppera på ordentligt. Han tyckte att det var så himla kul, jag bara kände hur han blev alldeles lycklig! Fina killen!

Sen red jag faktiskt Aska. Det känns som att det var för länge sen.. Jag red upp henne till unghästarna. Mamma red på Maja och då provade vi att "rida ut" henne för första gången, bara i en hage. Det gick jättebra, bara att hon först blev helt till sig att Aska kom ;) men hon lugnade sig relativt fort.
Calle red jag på ordentligt idag. Jag skrittade i princip själv, mamma höll i longerlinan och gick kanske 4 meter ifrån. Han är så himla känslig, så det är bättre att ta det säkra före det osäkra.
Lilltjejen Lorita hängde jag på idag igen. Det var fruktansvärt mycket bromsar som störde oss, så hon kunde inte koncentrera sig. Men jag tycker att hon skötte sig riktigt bra iallafall!

Annars har vi bara legat på stranden. Så himla skönt, det känns tom som att jag börjar få lite färg! Får se om vi åker och badar imorgon igen :)

Puss


3 Kommentarer till "Vacker som en himmel full av stjärnor"
Postat av: Jasmine

Åhh vilken underbar färg han har :3

2013-07-13 || 09:06:44
URL: http://jlphotos.blogg.se
Postat av: Julia

Gud vad häftig färg! Hur gammal är hen och hur länge har du haft hen? :)

2013-07-13 || 09:26:00
URL: http://juliastegfeldt.horseworld.se
Postat av: Alva

Sv; Hihi tack, visst är han ;D Han är en liten d-ponny, men hoppar som en studsboll ;)

Allt bra idag då?

2013-07-13 || 10:54:23
URL: http://alvac.webblogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0