Unghästarna 14/7

Jag hade med mig Aska upp som moraliskt stöd till Maja när vi skulle rida ut. Mamma red på Maja först och när vi hade ridit på banan en stund skrittade vi ut i hagen. Maja är jätteduktig, men väldigt rädd för en gammal gren som ligger på marken ;) Fast det går framåt, idag travade vi runt flera varv på en volt i hagen!
Sen var det Calles tur. Han har blivit så himla duktig, han börjar lita på oss nu! Han är helt cool när jag hänger på honom och även när jag skrittar och någon går precis bredvid och håller i. Vi tänjer lite på gränserna varje gång, och idag skrittade jag och mamma stod i mitten och typ longerade. Vi vågade tom oss på att trava några steg. Det blev väldigt spänt, men han gjorde inget dumt. Gas och broms börjar sätta sig nu också!
Lorita longerades och hängdes på. Hon är väldigt lugn, men när jag vinglar blir hon lite orolig, så vi vill inte hetsa fram att jag ska sitta på henne. Men jag tror att jag kommer göra det rätt snart, det är en skjysst häst!

Puss


2 Kommentarer till "Unghästarna 14/7"
Postat av: Sofie <3

Sv: Vad jobbigt! Kände mig likadan för ett tag sen pga stress...:/
Hoppas det blir bra! <3
Med mig är det bara bra! :) <3

Vad kul! :)
Vad gör du? :)
Kram <3

2013-07-15 || 07:42:57
URL: http://Sosssso.blogg.se
Postat av: Alva

Sv; Okej! Gud vad kul :D
Förresten har jag frågestund nu! Det skulle vara jättekul om du skulle vilja ställa några frågor, eller om det är något speciellt du undrar :)

Kram

2013-07-15 || 09:54:17
URL: http://Alvac.webblogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0