Tävling i Västervik 26 och 28/7

Fredag
 
100cm (L.B) avd B
 
Det var bara Vinca som gick L.B:n. Hon kändes helt ok på framridning och framhoppning, men drog lite mot hindren och var lite svår att hålla ihop.
På banan när jag styrde mot 1:an var det som bortblåst. Hon började istället lyssna på mig och var jättefin! På 3:an, en kombination, kom vi för nära, och då hann hon inte riktigt upp med benen på B-hindret. Hon försökte verkligen, men ändå tog hon med sig en bom med bakbenen. Sen var hon jättefin, kom jäättestort på 6:an, men hon bara klippte av! De andra red på 5 på den bågen, vi gick på 4... Men det gick! På sista hindret, 8:an, hoppade hon helt enkelt lite för lågt och rev. På filmen ser man att hon dessutom kom lite nära. Jag är ändå nöjd med den här rundan, hon är så fin, bjuder till och försöker!
 
100cm (L.A) bed A:0/A:0
 
Gunde var så himla fin! Man märker verkligen att den där ponnyn älskar att tävla, hoppa och visa upp sig! Superfin på framhoppningen liksom på banan. Det kändes sjukt enkelt, men det var ändå en L.A vi gick in i. Han går in med världens självförtroende och bara kör! Vi var felfria i grunden. hur enkelt som helst, och sen var det en rätt tråkig omhoppning. Inte mycket svängar. Tappade lite på ett ställe och gick utanför på ett annat. Men klockren nolla även där! Blev slagna av ett kat. B-ekipage (det var ihopslaget), men kom i alla fall 2:a! :D Världens finaste lilla kille!
 
100cm (L.A) bed A:0
 
Det var ju en A:0:a, tidshoppning, men en riktigt tråkig sådan för Gunvalds del. Tror det fanns två riktiga svängar på hela banan, resten var relaterat. Gunde har ju inte så stor galopp, och kan därför inte mäta sig med de ponnyerna som kan ta bort ett galopp-språng här och ett där.
Men han var i alla fall superfin hela banan! Jag gick innanför där jag kunde och försökte verkligen galoppera på på galoppsträckorna. Tyvärr slog han ner bakbommen på 8:an, en bred oxer som jag tog väldigt kort väg till för att tjäna tid. Är ändå jättenöjd! Och vår tid gjorde oss till bästa 4-felare och placerade oss som 4:a! Superkul! Nu har min stjärna inte varit utan placering på 9 starter, hoppas det håller i sig! :D

Söndag
 
100cm (L.A) bed A:0/A:0
 
På söndagen hade vi bara med oss Veronica, ville lägga allt fokus på henne så att hon skulle kunna prestera så bra som möjligt! redan på framridningen kändes det som att jag satt på en helt annan häst än tävlingen veckan innan. Fin, mjuk, uppmärksam. Gjorde fina tempoväxlingar och kändes superfin på framhoppningen.
På banan märkte jag när jag red mot första hindret att jag hade för dålig galopp. Och tyvärr märkte jag det för sent, så jag hann inte få igång den. Men hon hoppade, fick trampa om lite men ingen fara. Superfin på 2:an, perfekt språng. Efter det ville jag få fram henne, få igång galoppen, men hon lyssnade inte ordentligt. Då flöt vi ut lite i svängen till kombinationen och rev B-hindret. Då rättade hos sig som tusan, började galoppera och tog ett dundersprång på 4:an. Hon vill inte riva! Sen super resten av banan. Jag snålade lite med vägen efter rivningen, för det var inga nollor. Och vi vann på det, otroligt nog! :D Så himla kul! Och det var nationellt! :D Det kändes som superbra uppladdning inför msvb:n.
 
 
110cm (MsvB) bed A:0
 
Rolig men rätt lång bana, mycket svängar. Veronica var så himla fin! På framridningen och framhoppningen, hon gjorde bara helt perfekta språng! Massor beröm fick hon, jag måste hela tiden uppmuntra henne att jobba och kämpa med mig. Och på banan... Det går inte att säga annat än att ponnyn är fantastisk. Det var absolut en av de bästa rundorna jag någonsin gjort. Hon bjöd till, lyssnade så himla fint och det kändes som att jag faktiskt red riktigt bra. Inga misstag, utan vi bara rullade över hinder efter hinder. Det höll till näst sista hindret. På 10A kom vi in riktigt stort och hon räckte inte riktigt över bakbommen. Det var 11 hinder. Så himla trist, men vilken runda! När jag tänker tillbaka på den blir jag helt glad. Vi gjorde det tillsammans. Det höll inte riktigt hela vägen, men varken hon eller jag kunde gjort något annat i det läget. Hon försökte verkligen och jag manade på henne. Är så himla nöjd med både mig själv och ponnyn. Vi kan.
 
Puss
 
 
 
 

3 Kommentarer till "Tävling i Västervik 26 och 28/7"
Postat av: louise

Jag har nu startat upp "dagens blogg" skulle vara kul om du ville vara med, det är super enkelt att delta också :) Sorry om du inte tycker om sådana här kommentarer, ha en bra kväll! :) Direktlänk: http://www.nattstad.se/louisemellqvist?id=9387410

2013-07-30 || 19:57:18
URL: http://nattstad.se/louisemellqvist
Postat av: Ester

Wow, grattis!! Vilka härliga bilder!!

2013-07-30 || 20:29:56
URL: http://evh.blogg.se
Postat av: Louisa

Du är så duktig!! :D grattis<3

Sv: tack snälla!! :D<3

2013-07-30 || 22:46:22
URL: http://bylouisa.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0