Sen kom smällen

Ponnyerna fick bara skritta idag. Jag red barbacka på Vera, hade med mig Gunde som handhäst och mamma red Vinca. Tre hästar motionerade inom loppet på en knapp timme - snacka om effektivt haha ;) Det blev inte så långt dock, precis när vi gått in i skogen på ett ställe började det knaka rejält i skogen, och där finns det gott om älgar. Så vi vände, det är inte värt att riskera något, framför allt inte där på småstigar, man kan inte direkt komma ifrån de... Men vi är glada ändå!
 
Unghästarna skötte sig super!
Calle börjar lite på oss så bra nu! Idag kunde mamma longera mig i trav i flera varv. Så himla duktigt! Gas och broms fungerar riktigt bra, nu ska vi börja träna på att styra och att rida mer i höger varv också.
Maja var jättefin idag. Hon var rätt seg, men gjorde vad jag sa till henne. Jag har tidigare galopperat några språng på henne, men idag galopperade jag hela långsidan ner i båda varv! Nu ska vi försöka ta oss ut i skogen för att hon ska få lite mer framåtbjudning :)
Och Lorita, som vi från början trodde var omöjlig, satt jag på för första gången idag. Hon tyckte att det var lite konstigt att jag var på båda sidorna av henne. Men hon gjorde som hon skulle ändå, så himla duktig!
Det går verkligen framåt! Det är så himla kul och lärorikt att få se och hjälpa till att rida in så många hästar, jag lär mig hur jag ska agera i vilka tillfällen osv. Bra att kunna i framtiden! :D
 
Puss
Bästisarna, Västervik 2012

0 Kommentarer till "Sen kom smällen"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0