Inte en dag har gått

Nu sover förhoppningsvis Vinca i sin (Veronicas) box tillsammans de andra ponnysarna i stallet. De får byta lite boxar när Vinca kommer. Veronicas box är den som är mest rejäl så där får Vinca stå när hon kommer. Inte för att hon egentligen gör något, men det är en trygghet. Veronica flyttar då in i Olympias box (de stora sover ute) och Aska som brukar sova där när de stora är ute för att hennes box är rätt liten, får flytta till Owens. Gunde är den enda som inte behöver flytta på sig, men så är han ju min prins också! Han har redan den finaste boxen, hihi ;)

Vi kom hem från Djupvik vid 9 kanske, så vi hann vara där en stund. Tyvärr var det inte så bra väder som vi hoppats på, vi hade tänkt sola och bada, men det var blåsigt och nästan lite kallt! Vi red iallafall ut en tur ganska direkt när vi kom, jag på Viola, Magdalena på Viva och mamma fick rida Vinca. Vi red en låång tur, jobbade de lite på några gärden, gick på mysiga stigar i skogen och avlslutade med att gå ut en bit i vattnet. Så mysigt! Tyvärr var det ju som sagt inte badväder, annars hade jag velat bada ordentligt med hästarna. Vi som inte har någon sjö att bada i hemma... Det var jättekul att rida Viola igen. Hon var jättepigg, men oj vilken fin ponny hon är! Galoppen är verkligen något extra.. Men det ska bli kul att få lära känna Vinca nu också. Vi passar varandra väldigt bra, så får hoppas att det fortsätter!
Vi hann också med att träffa en familj som är fodervärdar till en helbror till Veronica. Han kom dit också, och det var kul eftersom jag bara sett honom på bilder innan. Han och Veronica är rätt olika. Lite lika i modellen, men annars... Han är mer lik Viola till färg osv, men de är ju inte helsyskon, haha ;)

Nu tänkte jag iallafall sova. Imorgon ska vi fixa lite på förmiddagen och sen kommer TT hem hit och har hopplektion för mig på Vinca och Veronica. Gunde ska också ridas men inte tränas :)

Puss

Helsyrrorna på bild. :)


2 Kommentarer till "Inte en dag har gått"
Postat av: benedit ♥

sv; härligt, det är toppen med mig också! :) vad gör du?
kram

2013-07-16 || 12:09:17
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Sofie<3

Kul! :)

Sv: Kul, samma här! :)
Hoppas du får en bra tisdag! :)
Kram

2013-07-16 || 14:15:06
URL: http://sosssso.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0