Hoppträning

Åkte iväg till Maria med Vinca idag och hoppade. Jag har bara hoppat henne ordentligt en gång innan och det var på en pay and jump, så det kändes väldigt spännande att få hoppa henne igen.
Det gick super! Jag skulle vilja kalla henne okomplicerad, men det är lite fel ord för att man ändå måste rida varje steg. Men man kan komma lite stort och lite nära, hon hoppar ändå och gör det riktigt bra! Jag hoppade en bana på 1m (l.b-höjd som vi ska tävla) och det var inga problem. Hon skuttade runt som ingenting! Jag tror att vi klaffar rätt så bra ihop också, det känns så enkelt när jag rider henne. Nu är det klart att det är jag som tävlar henne på lördag. Går hon som idag kommer det gå hur bra som helst! :D

Här hemma red jag och mamma ut Gunvald och Veronica. De fick inte gå alls hårt, mest skritt och lite trav.

Vi har dessutom börjat packa och planera allt inför stora Ekeby. Gunvald klippte vi lite idag också, han hade typ vinterpäls och fällde inte mer! Så pusselbitarna för det där börjar falla på plats, men vi är långt ifrån klara än. Ska försöka göra klart allt jag kan imorgon så vi kommer iväg så tidigt som möjligt på fredag. Äntligen meeting<3

Puss


3 Kommentarer till "Hoppträning"
Postat av: AmandaB

Sv; okej :D allt bra idag?

2013-07-04 || 10:38:22
URL: http://amandablomkvist.horeworld.se
Postat av: Michaela Magnusson

- Det står ju att vädret ska bli bättre så får hoppas på det :D

2013-07-04 || 11:18:52
URL: http://michaelam.webblogg.se/
Postat av: benedit ♥

sv; okej, jag svarar på kommentarer och läser bloggar :) allt bra?
kram

2013-07-04 || 14:08:14
URL: http://moufieeh.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0