Hopp

Idag kom som sagt Therese hit och så hoppade jag Vinca och Veronica för henne.
Vinca var först. Hon kändes riktigt bra! Hon är väldigt jämn att rida, går i samma form och jobbar på väldigt fint. Så fort det kommer fram lite hinder känner man verkligen att hon tycker att det är kul. Hon hoppar riktigt bra också, väldigt ordentligt, så jag är på väg att flyga ur sadeln varje språng! ;) Therese tyckte att hon var väldigt fin och trevlig. Vi tränade lite på att hoppa flera hinder efter varandra, att hålla flytet en hel bana. Det kändes riktigt bra! Hon är så himla rolig att rida, hoppas att det håller i sig!

Veronica går det bara framåt med! Efter svackan har vi blivit väldigt säkra, vi går in med ett väldigt stort självförtroende och litar på varandra. Vi kom väldigt bra på hindren idag, men det var för att jag hade en bra galopp, tog besluten, och hon lyssnade väldigt bra och bjöd till. Vi höll ett väldigt jämnt tempo idag, och jaa.. Det kändes riktigt bra!

Sen red jag Gunde. Vi skrittade ut först och sen fick han också hoppa några språng. Han kändes riktigt fin redan från början. Jag ville mest rida fint, rulla på i ett bra och jämnt tempo, men Gunde tycker att det är väldigt kul att hoppa hemma, så när han vet vart han ska svänger han omhoppningssvängar, haha ;) men jag är jättenöjd med honom, och tjejerna också! De var jätteduktiga! :D

Puss


0 Kommentarer till "Hopp"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0