Feeling my way through the darkness

Idag var Veronica först. Jag skrittade fram i skogen och sen red jag lite på banan. Det var första riktiga ridpasset sen helgens tävlingar - både hon pch Gunvald har haft lite semester de senaste dagarna. Så jag red mest lösgörande och mycket övergångar. Hon tyckte att det var ganska jobbigt att behöva arbeta, jag fick säga åt henne att jag menade allvar och sen började det funka igen. Men jag är nöjd med dagens ridpass, från att hon i början försökte köra sitt get race till att hon i slutet lyssnade på mig ännu bättre än vad hon brukar känns som ett bra resultat.

Gunvald red jag ganska sent tillsammans med mamma som red på Olympia. Vi körde på samma upplägg. Gunde kändes fin men okoncentrerad. Han tittade hellre på saker som stod utanför banan än att lyssna på mig, och sånt gör mig irriterad. Som tur var verkade det som att han fattade att jag var på väg att tappa humöret, för han gav sig relativt fort utan att jag behövde tjafsa med honom. Sen var han jättefin!

Morgondagen har jag redan planerad. Upp runt sju, äta frukost och sen rida Gunvald och Veronica. Efter det ska jag rida upp Aska till unghästarna så gör vi dom. Sen på eftermiddagen hoppas vi på dunderbra väder för då ska vi till varamon! Ligga och steka på stranden hela eftermiddagen... Värt att vänta på!

Puss

Gunde och Vera i stora ekeby. Och Magda, hihi


4 Kommentarer till "Feeling my way through the darkness"
Postat av: Louisa

Sv: tack duär!<3
Ja haha, lite komiskt det där.. Jag har än så länge bara haft ston och just nu rider jag nästan bara ston! Vet inte om det är ödet men det har bara fallit sig så iallafall! Fast hoppar just nu en valack så litee variation är det nu.. Hahah ;)

2013-07-12 || 00:35:58
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: ja jag är väl säkert en sån... Haah ;)

2013-07-12 || 11:13:12
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: benedit ♥

sv; ingen fara! :) jag har inga planer än, själv? :)
kram

2013-07-12 || 13:13:54
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Daniela - Mot Nordiska mästerskapen i fälttävlan!

Vilken ras är Gunvald? :D HELT underbar!

2013-07-12 || 18:12:25
URL: http://powerpony.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0