~

Idag började jag med att rida Veronica. Vi skrittade fram i skogen och sen höll vi till på banan. I början kändes hon lite tråkig, men jag jobbade igenom det så efter en stund blev hon fin! Gjorde mycket övergångar, tempoväxlingar osv för att få henne uppmärksam och inte bara köra sitt eget race. Jag varierade också stora och små volter för att hon skulle bli mjuk och träna på att hålla samma tempo hela tiden.

Gunvald fick gå ett liknande pass som Vera. På honom blev det mer lösgörande, han var lite stel och inte särskilt arbetsvillig. Rätt tråkig att rida med andra ord. Men skam den som ger sig, efter en stund gick det bättre! Så det kändes bra inför helgens tävlingar!

Jag har kommit en bra bit med packningen också! Och det känns riktigt bra, det är jobbigt att ha massor saker framför sig. Så vi kanske kommer iväg någorlunda tidigt iallafall! :)

Puss


0 Kommentarer till "~"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0