Den här helgen

En otroligt rolig och händelserik helg, men som inte har gett tid till så mycket annat. I lördags kom vi hem kl 9 på kvällen från Vingåker, och då skulle vi äta, jag skulle rida Viola, och hon skulle fixas för tävling.

I lördags var vi i Vingåker med Veronica. L.a:n kan ha varit den bästa rundan jag någonsin ridit. Hon var helt otrolig, bara hoppade och i omhoppningen red jag henne mot klockan för första gången i l.a. Tyvärr red vi några hundradelar för långsamt och blev första utanför placering.
Sen debuterade vi msvb. Allt gick perfekt förutom ett litet pet på 5:an ända tills vi kom till 8:an som var en helt vanlig kombination som vi dessutom hade hoppat två gånger i l.a:n. Där tog det stopp, jag vet inte riktigt varför. Men är så sjukt nöjd ändå. Det kanske låter konstigt, men det kändes varken svårt eller högt. Går hon så här bra nästa helg kommer vi runt.

Viola skötte sig exemplariskt i rappestad. Felfri och 54,5 i stilpoäng i l.d vilket resulterade att vi vann klassen, Viola fick leda ärevarvet och fick segertecke och sin första blågula rosett. Inte illa för en 6:årig ponny på sin tredje tävling! I l.c:n rev vi tyvärr sista hindret, IGEN! Hha, men hon var hur fin som helst. Och hon fick en ungponnyrosett :)

Efter tävlingen åkte viola hem till sin matte och med oss i transporten kom Vinca. Jag ska ha henne i två dagar, rida lite och på onsdag ska vi åka iväg och hoppa. Då ska jag även hoppa viola. Sen åker båda damerna hem till sig och sen kommer Vinca upp till stora Ekeby på lördag (vi ska dit och tävla med Gunde och Vera också) och då tävlar jag henne i l.c l.b om allt går enligt planerna. Lite krångligt, jag vet, men det blir nog bra!

Puss


4 Kommentarer till "Den här helgen"
Postat av: Lovisa - en satsande ryttare

Nu är Veckans blogg avslutad ;)
Glöm inte anmäla dig igen :D
therider.horseworld.se

2013-07-01 || 09:47:31
URL: http://therider.horseworld.se/
Postat av: Emelie

Grattis till vinsten!! :D

Svar: Tack! :D
sofiejansson.blogg.se

2013-07-01 || 14:37:26
Postat av: Tuuli Elmgren

Veckans blogg är nu avslutad!

2013-07-01 || 20:21:32
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Hejsan

Jag har ett budskap på min blogg som jag vill nå ut med, har DU lust att hjälpa mig, kika gärna in

2013-07-01 || 21:35:22
URL: http://www.kaffehornan.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0