Dam-em

Oj vad sent det blev. Hela dagen har jag lagt upp för att mitt lag fick ett erbjudande om att få bära in flaggorna på matchen mellan England och Frankrike idag i Linköping, och det är ju inget man tackar nej till direkt. Det var mycket väntan dock, vi satt i ett svinvarmt omklädningsrum i nästan två timmar utan att göra något, efter att vi hade tränat. Men det var ganska kul, och vi fick dessutom kläderna som vi hade på oss. Och det är rätt häftigt att få gå in på plan när mer än 7000 personer är på arenan och tittar + att matchen sändes på tv. Vad jag har hört var vi inte med så mycket, men det kanske var tur det.. ;)

Innan red jag alla ponnyerna. Veronica red jag igenom ordentligt, ett dressyrpass. Mamma stod på marken och hjälpte till, och det kändes verkligen som att jag kom åt henne ordentligt. Hon jobbade på så himla bra, och om hon försökte komma undan lite bara korrigerade jag henne och sen blev hon jättefin igen. Jag är riktigt nöjd, framförallt eftersom hon var rätt tråkig i början.

Gunde och Vinca reds bara lite lätt inför morgondagens tävling. Mest lösgörande och de fick även galoppera över ett kryss för att jag skulle hitta känslan. Vinca var lite jobbig i början, men efter ett tag hittade jag tillbaka till henne igen och då blev det bra. Gunde var fin hela passet igenom! :) Jag red inte riktigt så bra jag kunde idag vissa stunder, jag var otroligt seg, för det var jättevarmt och jag tror att jag hade druckit alldeles för lite, jag kände mig inte som mig själv. Som tur är ska det bara bli runt 20 grader imorgon, så vi orkar nog hela dagen!

Nu ska jag sova, måste ha några timmar...
Puss


2 Kommentarer till "Dam-em"
Postat av: mergimtare ♛

Jätte fin blogg har du! ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?

2013-07-19 || 10:46:34
URL: http://meegiii.blogg.se
Postat av: emelie andersson

sv: ja det förstår jag :)
imorgon ska jag jobba kväll så det blir inte så mkt mer än att sova och jobba :) vad ska du hitta på imorgon då? :)

2013-07-19 || 15:30:33
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0