Your hand fits in mine like it's made just for me

Slutade som vanligt tidigt idag eftersom det är fredag. När jag kom hem åt jag lunch och sen gjorde jag iordning allt i stallet. Red sedan Viola.
 
Började med att rida lite på gärdet vid stallet som jag också provade att rida på en liten stund igår. Viola var jättepigg! Absolut inte dum på något sett, utan bara pigg och glad! Jag red inte något hårt, men var noga med att hon skulle gå i mitt tempo, lyssna på mig hela tiden och checkade även gas och broms ordentligt. Hon var jättefin, krävde inte alls mycket av henne, men ändå gick hon i fin form osv. När vi hade ridit där i kanske 20min eller något skrittade jag av henne i skogen. Jag ville inte rida henne så hårt idag för att vi ska på clear round-hoppning imorgon, och då är det ju bra om hon har lite krut kvar i sig (om nu hon kan bli trött överhuvud taget... ;))
 
När Viola var klar var det Gunvalds tur. Vi red ut ett varv i skogen och red lite på ett gärde också. Han kändes väldigt pigg men väntade ändå på mig hela tiden. Han fick inte heller så höga krav på sig idag, ville bara att han skulle få vara glad. När han var uppvärmd i skritt och trav lät jag honom bara rulla på en stund i galopp och det tyckte han verkligen var jättekul! Jag kände att han fick typ glädjeryckningar i kroppen, typ minibrallningar! ;) Han är så söt lilla Gunvald, han bockar aldrig eller så, men han visar ändå väldigt tydligt när han är glad! Skrittade sedan en runda i skogen som avskrittning :)
 
 
Puss

0 Kommentarer till "Your hand fits in mine like it's made just for me"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0