We could build a universe right here

Nu har det blivit tråkigt väder igen. Det har blivit varmt så snön smälter och det har blivit halt nästan överallt. Och det är fruktansvärt svårt att hitta nånstans att rida lite mer ordentligt i sånt här väder...
 
Jag red iallafall Gunvald tillsammans med Emma på Aska idag. Vi skrittade först fram i skogen och sen provade vi att rida lite på banan. Jag trodde att det skulle vara bättre underlag där, men det var fortfarande hårt i marken så det gick knappt att trava.. Det blev då istället mycket lösgörande arbete i skritt och lite lydnad. 
Gunde var jättefin, mjuk och följsam. Vi försökte oss på både bakdelsvändningar, öppnor och slutor och även mycket övergångar. Han gjorde allting fint och bra, men jag kan väl inte direkt påstå att det här är varken hans eller mitt favoritområde. Lite mer energi kunde man kanske önskat, fast jag är nöjd iallafall! 
 
Puss

1 Kommentarer till "We could build a universe right here"
Postat av: Alva

Sv; Spännande! På söndag bli min, kör bara på låga starter nu jag med...men det är bra att börja med då min ponny lätt blir stressad...:)
Haft en bra dag? :)

2013-01-30 || 22:46:43
URL: http://alvac.webblogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0