Tror du att vi skulle bli lyckliga i alla våra dagar

Då ridbanan var frusen och inte gick att rida på blev det bara skogsturer för min del idag.
Började med att rida Viola med mamma på Gunde. Vi red lite längre idag än vad vi har gjort den senaste tiden (pga för mycket snö och mycket älgar i skogen). Det kändes som att Viola tyckte att det var roligt att gå på ett nytt ställe och hoppade dessutom gladeligen över alla vatten- och lerpölar som kom i vår väg. Det blev dock väldigt lite trav idag då man inte riktigt såg var det var halt.. Kunde iallafall trava lite och då kändes hon fin, sprang lite på snedden i början men när jag gick på henne blev hon tak direkt :)

Efter lite stallfix inklusive bl.a. klippning (bara lite snyggfix idag på det som blev lite snett osv häromdagen), ryckning och uppflätning av man på Viola var det Askas tur att gå ut i skogen! :)
Red som vanligt barbacka. Hon var mycket piggare från början idag, så vi bestämde oss för att kolla om det gick att rida lite på ett gärde, och det gick faktiskt! Jag trodde att det skulle vara för mjukt i marken så att det skulle bli märken efter oss, men det hade frusit rejält i marken. Vi var ändå bara där en liten stund, men oj vad fin hon var då! Positiv till allt jag bad henne om och ibland gick det nästan lite väl fort.. ;) Jag koncentrerade mig mest på att hon skulle göra exakt som jag ville, och det kan jag nog påstå att hon gjorde! Är supernöjd med min prinsessa!

Puss


3 Kommentarer till "Tror du att vi skulle bli lyckliga i alla våra dagar"
Postat av: Linn

Fin blogg , älskar headern :D

2013-01-05 || 23:23:09
URL: http://linnhagstedt.se
Postat av: Emil Ek

Hej, börjar direkt.. Gillar du inte såna här kommentarer, så förlåt! Skriv det till mig så kommer det aldrig hända igen... Mitt mål med bloggning är att försöka bli känd, så det skulle betyda grovt mycket om du kunde ta dig tiden att kolla min blogg, kommentera den och kanske länka den? :)
Ha det jätte bra, kram!<3

2013-01-06 || 03:50:45
URL: http://emilsfoton.blogg.se/
Postat av: Emma

Va söta hästar! :D

Svar: Tack så mycket! Har kikat in på din blogg, älskar headern! :D
sofiejansson.blogg.se

2013-01-06 || 13:06:32
URL: http://www.emmasvardagsliv.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0