On the bottom we let it go

Det blev en tidig morgon idag trots att vi hade gäster som bodde över. De skulle iväg tidigt, så då blev det så att vi gick upp och åt frukost med dem (såklart) och sen var klockan så mycket att hästarna skulle ha frukost. Ingen sovmorgon här inte! ;)
 
Jag började med att rida Gunvald tillsammans med mamma som red på Owen. Vi gick ut i skogen, en ganska lång tur faktist. Gunvald var jättepigg av någon anledning, trots att han gick ett rätt hårt pass igår med massor galopparbete. Han blir då aldrig trött. Det var betydligt kallare idag än vad det har varit nu på ett tag, så jag hade på mig lite lite kläder märkte jag, framförallt i slutet av ridturen... Vi passade iallafall på att rida lite på gärdet nu när underlaget är helt okej. Han var väldigt fin, mjuk och uppmärksam på mig hela tiden :)
 
Sen var det Violas tur. Mamma hängde med med Olympia också. Vi skrittade först ut i skogen och oj vad pigga de var! Framförallt Olympia, man kunde tro att det var hon som var unghästen och inte Viola! Hon höll sig i skinnet iallafall, som tur var ;)
När vi kom tillbaka igen red jag Viola en stund på gärdet. Det var det första lite mer krävande passet på ett tag, och hon skötte sig superbra! Jag gjorde mycket övergångar för att få henne uppmärksam och på bakbenen. Då var jag noga med att ta bak axlarna och fram magen, eftersom jag har ganska långt överliv på henne faller jag lätt fram och då kommer jag inte åt henne ordentligt. Det funkade jättebra! Avlsutade med att galoppera runt hela gärdet en gång i båda varv och hon var super, kunde öka massor och sedan var hon jättelätt att korta ihop igen! :)
 
Aska fick gå lite idag också, tolkade lite med henne på gärdet. Helt underbar är hon ju, kämpar på, tar varendra steg på pricken där jag ber henne... Bäst är hon helt enkelt! Det blev såklart inget långt pass, det är ju full fart hela tiden och så har hon inte så bra kondition just nu.. Men otroligt härlig är hon som bjuder till iallafall! :)
 
Puss
 

0 Kommentarer till "On the bottom we let it go"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0