Och plötsligt så har du nått fram till den dag då du ligger och tänker som jag

Ikväll har jag bara tagit det lugnt och tagit vara på sista kvällen innan kvällen innan vårterminen börjar. Vi har ätit gott och sen har jag bara myst med kissen och läst boken "hungerspelen" som jag fick i julklapp. Den är jättebra, men väldigt hemsk också. Lite för hemsk för min smak faktiskt, jag har hjärtklappning ständigt när jag läser den, men den är så gripande så jag kan verkligen inte sluta läsa!

Hungerspelen handlar om en tjej som heter Katniss som bor i ett land som heter Penem som har 12 distrikt. Katniss pappa är död och därför har Katniss sedan 11 års ålder jagat och fixat fram mat åt resten av familjen då mamman har gett upp hoppet att leva så barnen håller på att svälta ihjäl. Varje år lottas en pojke och en flicka i varje distrikt till hungerspelen. I spelet släpps 24 ungdomar mellan 12 och 18 år in på en arena och ska försöka mörda varandra. Endast den som överlever får åka hem igen. Katniss 12-åriga syster Prim blir lottad att behöva delta i hungerspelen, men Katniss anmäler sig som frivillig så det blir hon som tvingas in på arenan istället.

Jag har kommit till en liten bit över hälften nu och den är verkligen gripande och bra, men som sagt, lite för hemsk. Jag ska nog inte läsa den precis innan jag ska sova iallafall. Jag är en sån person som tänker otroligt mycket, på filmer jag sett, böcker jag läst, vad någon berättar osv. Så jag skulle väl fundera över boken hela natten istället för att sova haha ;)

Självklart har jag också varit ute och kvällsfodrat hästarna och pussat lite på de. Det är så mysigt att vara där på kvällen, de blir så glada när man kommer och är så nöjda när man går!
Nu har jag tänkt sova, ska upp vid 8-tiden imorgon iallafall, Vera och hennes kompis kommer ut tidigt och ska pyssla med Aska, så jag ska väl ut och rida med de och så ska vi fixa stallet tillsammans. Sen på eftermiddagen/kvällen åker vi som sagt iväg med Viola och ska träna med henne :)

Puss


2 Kommentarer till "Och plötsligt så har du nått fram till den dag då du ligger och tänker som jag"
Postat av: :)

Jag kan ju säga att jag kände likadant första gången jag läste den också, men lite nu också faktiskt. Jag har ju inte alls läst den ett tiotal gånger nu, ne nej... :P

2013-01-07 || 17:09:33
URL: http://1donedirectionnovell.devote.se/
Postat av: Moa Christensen

Men nej vad häftigt, kul med syskon, är de lika varandra från marken och/eller på ryggen? Jo det förstår jag, blir mycket jobbigare med avstånden och hela kittet! Jaha ja så ni har alltså bytt så länge, då är jag med. Ja för fanken, i toppen ska det vara utan skit fel, you're so right!! Vi ska bli oförglömliga! :**

Amen, det går ju skit långsamt enda dit :((((<3

2013-01-07 || 18:01:20
URL: http://moachristensen.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0