My mind is raising angain

Idag har varit en stalldag från början till slut. Det perfekta slutet på det här underbara lovet alltså.

Vera och hennes kompis Ylva kom med buss redan vid 8 imorse. Eftersom jag ville sova ut en stund såhär sista dagen fixade de lite själva i stallet någon timme innan jag kom ut.

Jag red Gunvald och tjejerna turades om med Aska. Vi red ut i skogen så de bytte när vi hade kommit ungefär halvvägs så att det skulle bli så rättvist som möjligt. Vi skrittade bara idag igen, det är fortfarande fruktansvärt halt på sina ställen. Det finns knappt någonstans där man kan rida om man inte åker iväg och rider i ridhus. Väldigt tråkigt. Men man får göra det bästa av situationen, jag ska ju faktiskt inte tävla förrän 10 februari, så Gunvald måste inte gå exakt alla dagar fram tills dess..

När Gunvald var färdig följde mycket stallfix. Jag kommer inte nämna allt för då blir det ett milslångt inlägg som är tråkigt att läsa, men jag mockade bland annat och putsade Violas saker. Jag tog en lunchpaus vid ett någongång och sen fortsatte jag igen. Jag fick otroligt mycket gjort, vilket var jätteskönt! :)

Vid fem lastade vi Viola och åkte och tränade för Sissi Lilja. Vi red framförallt dressyr, men i slutet gick vi ner till det stora ridhuset och hoppade några språng för Nina.
Dressyrpasset var ganska krävande av Viola. Jag har aldrig ridit henne så hårt innan och krävt så mycket av henne. Hon har heller aldrig gått så bra. Vi gjorde många saker, red på volter, på fyrkantsspåret, öppnor och skänkelvikningar. Duktiga Viola tuffade på som att hon inte hade gjort annat! Det jag skulle tänka mest på var att få henne att vila på steget och vara lugn, och även att se till så att hon inte blev för låg, vilket hon blir ibland, och då kommer hon undan arbetet lite den vägen. Det kändes jättebra och Viola är så himla positiv, det är en härlig känsla att rida den ponnyn! Hon är otroligt sammanbetsvillig och gör alltid sitt yttersta för att det ska bli rätt. En riktig guldponny med andra ord!
Jag fick beröm för att jag var så lugn och mjuk med henne. Både Sissi och Violas ägare Magdalena som har sett henne med en tidigare ryttare (som lånade henne från Magdalena) tyckte att det var roligt att jag hade fått iordning henne och utvecklat henne så mycket på så kort tid. Jättekul att få beröm, framförallt när det är just de sakerna de tog upp som jag har kämpat mest med de här veckorna jag har haft Viola! :)
I slutet hoppade vi några språng inne i stora ridhuset. Det var inget speciellt, vi hoppade bara kanske 5 språng på ett och samma hinder. Viola var rätt trött då, men gjorde ändå sitt yttersta och var jättefin! Jag är jättenöjd med den lilla guldponnyn idag! :)

Puss

0 Kommentarer till "My mind is raising angain"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0